چطور حالمان را بهتر کنیم

چطور حالمان را بهتر کنیم ؟ در سفر زندگی، موانعی در راه ظاهر خواهند شد. در این جاده به بن بست های دلسرد کننده ای برمی خوریم و سوسه هایی جذاب، ما را از مسیر رسیدن به رویاهایمان منحرف می کنند. برای آنکه بدانیم چطور حالمان را بهتر کنیم ، باید یاد بگیریم چگونه از دام هایی که در گذشته پیش روی ما بوده اند، دوری کنیم.

باید از الگوهای عادتی و رفتارهایی که برایمان مفید نیستند؛ مانند افکار، عادات، بهانه ها و کردارهایی که مانع بهتر شدن حالمان می شوند، کاملا دور بمانیم!

خانم دبی فورد، این بیراهه ها را مناطق بی شیرینی نامیده اند. این رفتارها، راه گریز و شانه خالی کردن است. گرچه اغلب به نظر می رسد که آنها کوتاه ترین راه رسیدن به حل مساله یا خشنودی هستند، اما همان گونه که خیلی زود درمی یابید، نه ما را به جایی می رسانند و نه شیرینی ای در بر دارند. به بیان دیگر در انتهای این راه های اغواگر از شیرینی برخوردار نمی شوید.

مناطق بی شیرینی اغلب به شکل گزینه های کوچک و بی ضرری به نظر می رسند!

مانند:

  • خوردن یک شیرینی در روز سوم رژیم غذایی!
  • خریدن چهار سی دی جدید در حالی که بدهی دارید!
  • نظافت دوباره منزل، درحالیکه می توانید به همسرتان بیشتر رسیدگی کنید!
  • وقت صرف کردن با موبایل در حالیکه می توانید با همسر یا فرزندانتان وقت بگذرانید!
  • پول دادن برای موبایل جدید، در حالیکه می توانید برای همسرتان هدیه ارزشمندی بخرید!
  • عقب انداختن تسویه حساب قسط مسکن، اگرچه مجبور می شوید برای جریمه پول بیشتری پرداخت کنید!
  • غیبت کردن با همکار در زمانی که می توانید از ان فرصت برای عالی تر انجام دادن وظایف شغلی استفاده کنید!

مناطق بی شیرینی

مناطق بی شیرینی برای هر کدام از ما شکل خاصی به خود می گیرند، اما همگی آنها، این مورد مشترک را دارند که همچون موریانه زیربنای عالی ترین زندگی مان را می خوردند و از بین می برند!

هنگامی که انرژی ارزشمند خود را صرف پیمودن راه هایی می کنیم که ما را به جایی نمی رسانند، نمی توانیم بیش از آنچه تا کنون داشته ایم از زندگی بخواهیم. مناطق بی شیرینی، ما را در پیش پا افتادگی و معمولی بودن نگه می دارد و تضمین می کند که در همان جا که هستیم، گرفتار باقی بمانیم!

معمولا ما پیامدهای کارهایمان را انکار می کنیم، خودمان را گول می زنیم و به خود می قبولانیم که اگر به پیشروی در همین مسیر بی ثمر ادامه دهیم، بالاخره به نتیجه ای که می خواهیم، می رسیم. انکارمان به ما می گوید:

  • هیچ کس نخواهد فهمید!
  • مجبور نیستم الان با این مساله روب رو شوم!
  • یک دفعه دیگر هم می توانم جان سالم به در ببرم!
  • به هر حال رسیدن به آنچه که می خوستم، واقعا برایم مهم نیست!

اگر در مسیری هستید که بارها آنجا بوده اید و به نتیجه نرسیده اید، بدانید در منطقه بی شیرینی هستید.

ویژگی این مناطق

منطقه بی شیرینی می تواند بسیار کم آزار باشد، برای نمونه وقتی انتظار دارید فرزند نوجوانتان بدون آن که شما از او بخواهید کیسه زباله را بیرون ببریدف یا می تواند به شکل خوردن دومین بشقاب غذا ظاهر شود. می تواند به این شکل باشد که تا لحظا آخر برای تمدید بیمه اتومبیل خود صبر کنید، یا به جلسه ای دیر برسید زیرا سعی کرده اید یک کار دیگر از فهرست کارهایتان را نیز انجام دهید. مهم نیست که این گودال چه قدر بزرگ یا کوچک است، اگر احساس عالی بودن زندگی را از شما می گیرد، وقت ان است که آن را کنار بزنید.

بیشتر ما حتی اگر از موقعیت خود شاکی باشیم، ترجیح می دهیم در همان جایی که هستیم باقی بمانی تا آن که به دنبال طلا برویم و موفق نشویم!

چطور حالمان را بهتر کنیم



زندگی زناشویی شما هم می تواند در خطر طلاق عاطفی باشد، با خواندن این مقاله ، از این واقعه دردناک جلوگیری کنید!

با صرف کردن ۵ ساعت جادویی، زندگی زناشویی خود را متحول کنید. خواندن این مقاله ، روش صرف این پنج ساعت را به شما می گوید!

 چه کاری انجام دهیم؟

بنابراین به فرو افتادن در گودال تمثیلی که برایمان بسیار آشناست ادامه می دهیم، زیرا ترجیج می دهیم در جایی باشیم که برایمان شناخه شده و در نتیجه تا حدودی امن است. اگر چه ممکن است ادعا کنیم که زندگی بهتر، پربارتر و رضایت بخش تری می خواهیم، اما به همان چیزهایی می چسبیم که برای ما نتیجه ای نداشته است. ما بهانه پشت بهانه می آوریم و توضیح می دهیم که چرا زندگی دلخواه را نداریم و چرا رویاهایمان تحقق نیافته اند.

برای آنکه اختیار انتخاب را در زمینه هایی که کورکورانه تسلیم هوس های اتدایی مان می شویم باز پس بگیریم، باید:

  • گزینه ها
  • رفتارها
  • افکار
  • بهانه ها
  • و باورهایی

را که پیوسته ما را به همان مخمصه ها می اندازند، تشخیص دهیم. اگر چه شاید آنها در نگاه اول رضایت بخش به نظر برسند، در نهایت برای ما هیچ ثمری ندارند. با زدن برپسب مناطق بی شیرینی به این انتخاب ها، از پیامدهای کارهایمان آگاهی بیشتیر پیدا می کنیم. آنگاه هنگامی که متوجه می شوم نزدیک است به منطقه بی شرینی گام بگذاریم، می توانیم گزینه دیگری را انتخاب کنیم که قدرت بخش تر می باشد، درست همان گونه که اگر در سطح شهر ببینیم عبور از خیابانی ممنوع است، از خیابان دیگری می رویم!

 

چطور حالمان را بهتر کنیم – چطور حالمان را بهتر کنیم

هوادار تلاشتون هستیم!

 لطفا نظرات و تجربیات مشابه خود را برای استفاده همگان در همین برگه، در بخش نظرات بنویسید!

با دریافت رایگان دوره عشق ورزی به همسر، فقط ۵ ثانیه فاصله دارید!

برای دریافت پک صوتی، کتاب و دفترچه تمرینات، فرم زیر را تکمیل کنید!

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

15 فیلمِ رایگان همسرداری!
با وارد کردن ایمیل صحیح در کادر
پایین، این 15 درس رایگان را
دریافت خواهید کرد!
film-free
ما هرگز ایمیل و اطلاعات شما
را منتشر نخواهیم کرد!